Antwoorden op veelgestelde vragen

    Verzending en Bezorging

    • Waar kan ik zien of mijn bestelling is verzonden?

      • iLookz zal u via e-mail inlichten wanneer uw bestelling is verzonden. Wij sturen u ook een Track en Trace code, waarmee u eenvoudig de status van uw bestelling kunt bekijken. Bezoek onze Order Status pagina om meer te lezen over uw bestelling.
    • Ik ben overdag vaak niet thuis en wil mijn buren geen overlast bezorgen. Kan ik mijn zonnebril ook bij een afhaalpunt laten bezorgen?

      • Jazeker, iLookz biedt als een van de weinige online zonnebril shops de mogelijkheid tot bezorging bij meer dan 2000 afhaalpunten. Er zit er altijd wel een bij u in de buurt en het aantal groeit nog steeds.
    • Verstuurt iLookz ook naar postbus?

      • Ja, wij kunnen uw bestelling naar elk geldig adres in Nederland versturen, inclusief postbus.
    • Levert iLookz ook in het buitenland?

      • Op dit moment levert iLookz alleen in Nederland en België. Binnen afzienbare tijd zullen we dit uitbreiden naar de rest van Europa.
    • Wat is de levertijd van mijn zonnebril?

      • De levertijd varieert afhankelijk van de gekozen zonnebril. Voor producten op voorraad, die voor 22:00u besteld zijn, kunt u ervanuit gaan, dat de levertijd 1 werkdag is. Mocht er om wat voor reden dan ook vertraging zijn, dan streeft iLookz ernaar om u hiervan proactief op de hoogte te brengen.
    • Is het mogelijk mijn bezorgadres te veranderen?

      • U kunt uw bezorgadres altijd online wijzigen. Wilt u het bezorgadres aanpassen nadat u een bestelling heeft geplaatst, dan kunt u het beste contact op nemen met onze klantenservice. Wij kunnen het bezorgadres aanpassen zolang de bestelling nog niet verzonden is.
    • Kunnen jullie bestellingen aangetekend en met prioriteit versturen?

      • Om de bezorgkosten laag te houden voor u versturen wij geen aangetekende pakketten. Voor 22:00u besteld betekent in principe volgende werkdag in huis. Meer prioriteit kan niet. Voor internationale verzendingen, neem dan contact op met onze klantenservice.
    • Wat zijn de verzendkosten bij iLookz?

      • iLookz brengt u geen verzendkosten in rekening binnen Nederland afhankelijk van de gekozen verzendmethode. Mocht uw zonnebril om wat voor reden dan ook niet bevallen, dan kunt u deze ook gratis naar ons terugsturen via een Kiala punt bij u in de buurt. Wij bieden dit als een van weinige online shops aan, omdat klanttevredenheid voor ons voorop staat. Mocht u een zonnebril willen versturen naar het buitenland, neemt u dan contact op via email met onze klantenservice.

    Retourzendingen en Annuleringen

    • Wat is jullie retourbeleid?

      • De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt( moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

        Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

    • Binnen welke tijd moet ik mijn product retourneren?

      • De Wet Kopen op Afstand geeft consumenten 14 dagen om een bestelling 'op zicht' te hebben en te mogen retourneren. Wij zijn lid van de Stichting Webshop Keurmerk in samenwerking met de Consumentenbond en houden ons dan ook de voorwaarde om binnen 14 dagen een product te retourneren.
    • Hoe kan ik mijn zonnebril retourneren?

      • U kunt de zonnebril in de originele verpakking kostenloos terugsturen via een Kiala-punt bij u in de buurt. In de verpakking vindt u een Kiala-bon met ons retouradres voor uw gemak. Vul voor het retourneren het in de verpakking bijgesloten iLookz retourformulier in. Hierin vindt u alle details die u nodig heeft om de zonnebril eenvoudig en kostenloos naar ons terug te sturen.
      • Als u via onze partner bol.com besteld heeft, vergeet dan niet om de retour ook in uw account bij bol.com aan te melden. Zodra wij uw retour ontvangen hebben, geven wij dit aan bol.com door en zullen zij binnen enkele werkdagen het betaalde bedrag aan u terugbetalen.
    • Tot wanneer kan ik mijn bestelling annuleren?

      • Wanneer u een bestelling heeft geplaatst, kunt u deze altijd annuleren totdat het product verzonden is. Daarna kunt u de zonnebril kostenloos retourneren.

    Bestelproces

    • Kan ik ook telefonisch bij jullie bestellen?

      • Het bestellen van zonnebrillen op onze website is zeer veilig. Wij garanderen dat de informatie die door u beschikbaar wordt gesteld 100% beveiligd is wanneer u gebruik maakt van onze betalingssystemen.Wij kunnen u telefonisch helpen een bestelling te plaatsen. Om veiligheidsredenen nemen wij geen betalingsinformatie aan via de telefoon en kunnen om die reden geen bestelling telefonisch plaatsen, maar helpen u graag dit zelf te doen. Onze site bevat detailinformatie over het bestelproces en ons privacybeleid.
    • Hoe kan ik bestellen via de website?

      • Lees hier meer over onsbestelproces, met stap-voor-stap instructies over hoe u op onze website een bestelling kunt plaatsen. Komt u er niet uit, we helpen u graag verder via onze Klantenservice.
    • Waar zie ik de status van mijn bestelling?

      • U kunt de status van uw bestelling bekijken op uw account pagina als een account bij iLookz heeft. Daarnaast ontvangt u van ons emails met informatie over de bestelling en bij verzending een Track en Trace code, zodat u altijd precies weet wat de status van uw bestelling is.
    • Verkopen jullie ook cadeaubonnen?

      • Op dit moment bieden wij nog geen cadeaubonnen aan.

    Contact met iLookz

    • Hoe is jullie klantenservice te bereiken?

      • U kunt contact opnemen met onze klantenservice via:
      • Email-address  klantenservice@ilookz.nl
      • Twitter  @iLookz
      • Facebook  ilookz.facebook.com
      • Google-plus  ilookz.google.com
      • Telefoon 010-6690569
      • Onze klantenservice is 24x7 te bereiken via email, twitter, facebook en google+ en streeft ernaar u binnen 1 dag te antwoorden.
      • Mocht u ons telefonisch niet kunnen bereiken, dan kunt u een voicemail achterlaten en nemen we zo snel mogelijk contact met u op.
    • Zijn jullie ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en bij de Belastingdienst?

      • iLookz is als Besloten Vennootschap (B.V.) ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en bij de Belastingdienst. Daarnaast zijn wij ook ingeschreven bij Dun and Bradstreet, een internationale database voor bedrijven:
      • Kamer van Koophandel inschrijvingsnummer: 59669411
      • BTW identificatiecode Belastingdienst: NL853597054B01
      • Dun & Bradstreet nummer: 49-123-8179
    • Hebben jullie een fysieke winkel of adres?

      • iLookz heeft op dit moment nog geen fysieke winkel. We overwegen deze in de toekomst wel te openen en zullen onze klanten daarover informeren via email en sociale media.
      • Onze logistiek inclusief voorraad handelen we af samen met onze ervaren partner Ewarehousing om u optimaal te bedienen. Alle logistiek inclusief voorraad wordt door onze partner verzorgd. Het fysieke adres van onze partner is Nijverheidsweg 27, 3274 KJ in Heinenoord.
    • Waar kan ik terecht met een klacht?

      • Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft bij iLookz.
      • Wij vragen u vriendelijk om uw klacht aan onze afdeling Klantenservice door te geven, u vindt de contactgegevens hierboven op deze pagina.
      • Onze medewerkers van de Klantenservice zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
      • Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging via email. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
      • Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk in samenwerking met de Consumentenbond waar iLookz bij is  aangesloten.  Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

    Privacy

    • Wat is het privacy beleid van iLookz?

      • iLookz verzekert u van de compliance met de privacy wetgeving. Ons privacybeleid geeft aan wat voor standaarden wij hanteren, uw rechten omtrent privacy en hoe wij omgaan met uw persoonlijke informatie.Ons volledige privacy beleid vindt u hier.
    • Hoe veilig is mijn informatie bij iLookz?

      • iLookz heeft uitgebreide maatregelen getroffen om verlies, misbruik of diefstal van uw persoonlijke gegevens te voorkomen.Vanwege de toename in misbruik van creditcard gegevens via het Internet, neemt iLookz credit card veiligheid zeer serieus. iLookz kan te allen tijde additionele informatie vragen om er zeker van te zijn dat er geen misbruik plaatsvindt. Wij werken samen met zorgvuldig geselecteerde en gerenommeerde partners op dit gebied.

    Assortiment

    • Ik zoek een specifieke zonnebril maar ken deze niet vinden, wat nu?

      • We zijn ons assortiment aan het opbouwen en zullen steeds meer zonnebrillen kunnen leveren. Mocht je een zonnebril willen hebben die we nog niet aanbieden, stuur ons dan even een email op sales@iLookz, want de kans is groot dat we hem al wel voor u kunnen bestellen. 
    • Mijn maat staat er niet tussen, wat nu?

      • Wij bieden de meest gangbare maten aan. Heeft u echter een afwijkende maat nodig, dan kunnen wij die waarschijnlijk wel voor u bestellen. Stuur ons een email op sales@ilookz.nl en we doen ons best om de gewenste bril zo snel mogelijk aan u te leveren.
    • Zijn jullie merkbrillen wel echt?

      • Onze producten zijn gegarandeerd 100% authentiek. Wij werken samen met erkende en gelicenseerde internationale distributeurs, die aan ons leveren. Wij bieden de complete en originele productverpakking aan van de fabrikanten. Indien u twijfels heeft over de authenticiteit van onze producten, dan kunt u uw lokale opticien om een bevestiging vragen of kunt u uiteraard uw aankoop retourneren of ruilen. U kunt hier meer informatie vinden over ons retourbeleid.
    • Hoe weet ik wat mijn maat is?

      • We hebben veel zonnebrillen en maten verschillen per individu. Als er drie maten zijn voor een model kiezen de meeste klanten een medium maat. Meer informatie vindt u op onze product detail pagina’s. Mocht u vragen hebben, neemt u gerust contact op met onze klantenservice.
    • Hoe weet ik of een zonnebril op voorraad is?

      • Onze website laat zien of wij de zonnebril die u zoekt op voorraad hebben en deze informatie is bijna real-time. Als een zonnebril toch niet op voorraad is, omdat een andere klant tegelijkertijd met u besteld heeft, dan laten wij u dit zo snel mogelijk  via e-mail weten, inclusief mogelijkheden om later te leveren.
    • Is het mogelijk een zonnebril op sterkte te bestellen?

      • Op dit moment kunt u bij iLookz nog geen zonnebrillen op sterkte bestellen. Binnen afzienbare tijd zal dit wel mogelijk worden en kunt u dit op onze website duidelijk zien.

    Prijzen

    • Hoe kan het dat jullie goedkoper zijn dan andere brillenzaken?

      • Onze prijzen zijn laag omdat wij een 100% internet retailer zijn. Wij hebben daarom geen kosten voor het onderhouden van een normale winkel met duur personeel.
    • Zijn de prijzen op jullie website inclusief BTW?

      • Ja; alle prijzen vermeld op onze site zijn inclusief 21% BTW.
    • Krijg ik korting als ik meer bestel?

      • Als u meer dan 10 zonnebrillen wilt bestellen kunt u mogelijk korting krijgen. Stuur hiervoor een email naar sales@ilookz.nl en we zullen contact met u opnemen.
    • Hoe kan het dat prijzen via andere websites waar jullie producten aanbieden soms afwijken?

      • Het komt voor dat andere websites aanzienlijke kosten aan ons in rekening brengen voor het mogen aanbieden van onze producten. Als u zonnebrillen van iLookz op andere websites ziet staan, dan is het verstandig om ook direct op ilookz.nl te kijken en de gewenste zonnebril direct bij ons te bestellen.

    Betaalwijze

    • Op welke manieren kan ik bij iLookz betalen?

      • iLookz biedt de volgende betaalmogelijkheden via onze gerenommeerde partner Adyen:
      • iDeal iDeal
      • Paypal Paypal
      • Mastercard Mastercard
      • Visa Visa
      • Eenmalige incasso American Express
      • Alle betaalwijzen zijn voor u gratis. Voor Achteraf betalen rekenen wij een klein bedrag (€5 per bestelling), zodat we de overige betaalwijzen gratis kunnen aanbieden.
    • Om een of andere reden is mijn betaling niet gelukt, wat nu?

      • Het mislukken van een betaling vinden wij allereerst erg vervelend, omdat wij u graag zo goed mogelijk van dienst willen zijn. Er kunnnen vele redenen zijn waarom een betaling niet lukt, zoals problemen met iDeal recent bij diverse banken of een technisch probleem. Mocht dit zich voordoen, dan kunt u direct contact opnemen met onze klantenservice (u vindt onze contactgegevens op deze pagina. We zullen er alles aan doen om u zo snel en goed mogelijk te helpen en met u te bepalen wat de beste oplossing is. Oplossingen kunnen zijn om nogmaals te proberen de bestelling te plaatsen, een andere betaalwijze te selecteren of het geld via internet bankieren over te schrijven. Neem in dit geval gerust contact op, we helpen u graag.